Aktivnosti senzorne integracije u mlađoj mješovitoj skupini
Aktivnosti kojima je
prioritetna uloga stimulacija pojedinih osjetilnih sustava nazivamo
aktivnostima senzorne integracije. Naime, mala djeca sve do sedme godine života
oslanjaju se na senzorne informacije kad uče o svojoj okolini.
Senzorna igra stimulira
dječja osjetila i važna je za kognitivno sazrijevanje djeteta, pomaže i u
izgradnji neuronskih veza podržavajući kreativnost i učenje, razvoj fine i
grube motorike, rješavanje problema, razvoj jezika i socijalnu interakciju. S
pomoću senzorne igre, koja se još naziva i „messy play“ djeca istražuju i uče
procesom senzorne integracije, u kojem s pomoću osjetila za kretanje (vid,
sluh, dodir, njuh, okus), obrađuju osjetilne informacije.
Često djeca i samostalno
izabiru igre koje stimuliraju pojedini osjet, a da mi odrasli to ni ne
primjećujemo. Djeca to čine također na nesvjesnoj razini jer njihov mozak šalje
impulse za izvođenjem pojedinih radnji koje su mu potrebne za daljnji razvoj (vrtnja,
hodanje po lišću, igre vodom, umjetnim snijegom, mekanim kuglicama, drvenim
grančicama...).
Evo i nekih ideja za senzorne aktivnosti:
-
odlazak u kupnju namirnica: ponudite
djetetu različite vrste i teksture hrane koje ćete uzeti u ruke i pomirisati
-
gradnja tornjeva s kockicama, kartonskim
čašama, kutijama, konzervama
-
skupljanje lišća, žireva, kamenčića
-
igra u parku: dizanje, penjanje, spuštanje
na spravama za djecu
-
pjevanje i plesanje uz glazbu, dječje
instrumente
-
puhanje balončića
-
igra sa šarenim pvc lopticama
Kako mi u mlađoj skupini
„Ježići“ potičemo cjelokupan razvoj senzomotorne integracije pogledajte na
fotografijama.
Tekst pripremila
Odgojiteljica Ana Lončar