Dan jabuka u Dječjem vrtiću Lekenik
Jabuka
se smatra jednom od najzdravijih voćnih vrsta i zasluženo nosi naziv „kraljica
voća“, a 20. listopada obilježava se Svjetski dan jabuka.
Poznato
je da se svakodnevnim konzumiranjem jabuka može doprinijeti
prevenciji mnogih zdravstvenih poteškoća i bolesti, zato često i čujemo
uzrečicu:“Jedna jabuka na dan tjera doktora iz kuće van“.
U
skladu s promoviranjem zdravlja i edukacijom, dječji vrtići već tradicionalno svake
godine obilježavaju Dane jabuka.
Ove
godine naša mješovita skupina s programom ranog učenja engleskog jezika –
Smiley raznim aktivnostima istražili su različita svojstva jabuka pritom
naglašavajući njezinu važnost u svakodnevnoj prehrani:
Oslikavanje
polovicama jabuke, izrezivanje jabuka od kolaža i ukrašavanje stabla jabuke
samo su neke od likovnih aktivnosti koje su djeca s odgojiteljicama realizirala
tijekom neposrednog odgojno-obrazovnog rada. Tim aktivnostima poticala se
kreativnost kod djece, preciznost, razvijanje dine motorike i senzibilitet za
estetiku.
U
istraživačkoj aktivnosti promatranja jabuka povećalima djeca su pažljivo
proučavala strukturu jabuke, njezinu teksturu, boju i oblik i tako razvijali
osjetilne vještine. Korištenjem povećala djeca su razvijala finu motoriku,
koncentraciju i preciznost. Ovakvim oblikom iskustvenog učenja djeca samostalno
istražuju i stječu nove spoznaje te obogaćuju spoznaje o svijetu oko sebe.
Eksperimentalnim
aktivnostima kojima su djeca istraživala kako jabuka reagira u zatvorenoj
staklenci, a u kombinaciji s dodatkom šećera, soli, cimeta ili samo na zraku ih
se nastojalo potaknuti na promišljanje o utjecaju koji na voćku imaju različiti
dodani sastojci. Vaganjem, sjeckanjem i izradom soka od jabuka djeca su učenjem
o težini i mjerenju razvijala predmatematičke vještine kao i finu motoriku
prilikom rukovanja nožićima. Pripremom svježeg soka od jabuke djeca su imala
priliku razumjeti proces pripreme hrane kao i važnost svježih sastojaka u
svakodnevnoj prehrani.
Korištenjem
slikovnih kartica s riječima, slikovnica i jezičnih igara i pjesmica na
engleskom jeziku djeca su razvojala jezične, predčitačke i predmatematičke
vještine. Sve aktivnosti realizirale su se kroz igru te se na taj način
poticala međusobna suradnja i njegovanje prijateljskih odnosa među djecom.
Ovim
aktivnostima odgojiteljice su bogatim okruženjem i poticajima utjecale na
razvoj koncentracije, ustrajnosti, mašte, suradnje među djecom, preciznosti,
spretnosti, poticale su prirodnu znatiželju djece, učenje „čineći“ jer
istraživanjem dijete je u stalnoj interakciji s okruženjem.
Djeca
su dobila nove spoznaje i saznanja koja su povezala i nekim ranijim iskustvom,
zabavna i vesela atmosfera bila je neizbježna, a osim novih spoznaja pozitivno
je ojačana interakcija odgojitelj – dijete kao i dijete – druga djeca.
Brojne
aktivnosti kao i oduševljenje djece možete vidjeti i na fotografijama.
Tekst
pripremila odgojiteljica Ana Lončar