Jesen kod Točkica
23.
rujna službeno nam je stigla jesen. Dvorište Dječjeg vrtića Lekenik prekrilo je
lišće u raznim bojama, a primijetila su to i djeca koja su veselo skupljala
lišće u ručice te bacala u zrak znatiželjno promatrajući kako pada. Kroz mjesec
listopad odgojiteljice su pripremile prikladan sklop aktivnosti vezanih uz
jesen prateći u kojem smjeru ide dječji interes. U pripremama aktivnosti,
odgojiteljice su veliku pomoć dobile od roditelja djece iz skupine koji su se
rado odazvali zamolbi za donošenje jesenskih plodova kao što su tikve, bundeve,
kesteni, lješnjaci, orasi, kukuruz.
S
obzirom na to da su djeca kao prvi znak jeseni primijetila kako su krošnje stabala
poprimile drugačiju boju te da lišće ispada s krošnje, u sobi dnevnog boravka
odlučili smo napraviti našu zajedničku jesensku krošnju. Tehnikom tempere,
koristeći se rukama, valjčićima te kistovima, djeca su smeđom bojom bojala
papir kako bi pripremili drvo za šareno lišće.
Tako smo jačali likovni senzibilitet za likovna sredstva te upoznavali tehniku
tempere. Trgajući šarene kolaž papire na sitne komadiće, dobili smo pravo
jesensko lišće koje smo ljepilom lijepili na pripremljeno drvo. Tako smo dobili
svoju jesensku krošnju koju smo još danima u sobi promatrali te razgovarali o
raznim bojama u njoj. Kroz ovakve aktivnosti, djeca stječu razna iskustva
svojim osjetilima te ih uz odgojiteljice i razgovor primjećuju te razvijaju
likovnu osjetljivost, vizualnu i taktilnu percepciju.
Prilikom
promatranja, opipavanja te raznih igara jesenskim plodovima, djeca su raznim
osjetilima mogla istraživati njihove karakteristike te su uz pomoć
odgojiteljica i imenovati što osjećaju, vide ili čuju. Tako smo obogatili svoj
rječnik s nekim novim pojmovima: češer, kesten, lješnjak, bundeva, tikva.. Razvoj
stvaralačkih mogućnosti koje dijete spontano pokazuje baratanjem, isprobavanjem i istraživanjem poznatih te
novih (nepoznatih) materijala i predmeta veoma su važni za njihovu sposobnost
stjecanja bogatog iskustva, a razgovor o njima dovodi do razvoja i bogaćenja
rječnika. Također dolazi do sve bolje komunikacije govorom u smislu slušanja i razumijevanja govora
odraslih u djetetu poznatoj i
nepoznatoj situaciji, uporabe dijaloškog govora s drugom djecom i odraslima kao i uporabe monološkog govora
(opisivanje, objašnjavanje nečeg doživljenog,
zamišljenog, željenog).
Promišljali
smo i isprobavali koja bundeva je teža, koliko ih možemo nositi u košarici i
koja je veća/manja te tako razvijali krupnu motoriku ruku i trupa te započeli
razvoj predmatematičkih vještina uočavajući veze i odnose među predmetima.
Jesen
nam je donijela puno zanimljivih aktivnosti te je dječji interes za prirodnim
materijalima bio velik. Kroz sve održane aktivnosti kod djece smo osvijestili
što sve mogu, koliko mogu i kako su dobri u tome te jačali pozitivnu sliku o
sebi. Međusobnom suradnjom i igrom djeca su jačala svoju sposobnost za
uvažavanje drugih, čekanje na red, primjećivala svoje i tuđe emocije, a u svemu
tome su ih bodrile, poticale i motivirale odgojiteljice koje su time kod djece
stvorile osjećaj pripadanja, sigurnosti i privrženosti uvažavajući svaku
emociju, potrebu i želju.
Članak pripremila odgojiteljica
Ivona Brodarić