Jesen kod Točkica

23. rujna službeno nam je stigla jesen. Dvorište Dječjeg vrtića Lekenik prekrilo je lišće u raznim bojama, a primijetila su to i djeca koja su veselo skupljala lišće u ručice te bacala u zrak znatiželjno promatrajući kako pada. Kroz mjesec listopad odgojiteljice su pripremile prikladan sklop aktivnosti vezanih uz jesen prateći u kojem smjeru ide dječji interes. U pripremama aktivnosti, odgojiteljice su veliku pomoć dobile od roditelja djece iz skupine koji su se rado odazvali zamolbi za donošenje jesenskih plodova kao što su tikve, bundeve, kesteni, lješnjaci, orasi, kukuruz.

S obzirom na to da su djeca kao prvi znak jeseni primijetila kako su krošnje stabala poprimile drugačiju boju te da lišće ispada s krošnje, u sobi dnevnog boravka odlučili smo napraviti našu zajedničku jesensku krošnju. Tehnikom tempere, koristeći se rukama, valjčićima te kistovima, djeca su smeđom bojom bojala papir kako bi pripremili drvo za šareno lišće.  Tako smo jačali likovni senzibilitet za likovna sredstva te upoznavali tehniku tempere. Trgajući šarene kolaž papire na sitne komadiće, dobili smo pravo jesensko lišće koje smo ljepilom lijepili na pripremljeno drvo. Tako smo dobili svoju jesensku krošnju koju smo još danima u sobi promatrali te razgovarali o raznim bojama u njoj. Kroz ovakve aktivnosti, djeca stječu razna iskustva svojim osjetilima te ih uz odgojiteljice i razgovor primjećuju te razvijaju likovnu osjetljivost, vizualnu i taktilnu percepciju.

Prilikom promatranja, opipavanja te raznih igara jesenskim plodovima, djeca su raznim osjetilima mogla istraživati njihove karakteristike te su uz pomoć odgojiteljica i imenovati što osjećaju, vide ili čuju. Tako smo obogatili svoj rječnik s nekim novim pojmovima: češer, kesten, lješnjak, bundeva, tikva.. Razvoj stvaralačkih mogućnosti koje dijete spontano pokazuje baratanjem, isprobavanjem i istraživanjem poznatih te novih (nepoznatih) materijala i predmeta veoma su važni za njihovu sposobnost stjecanja bogatog iskustva, a razgovor o njima dovodi do razvoja i bogaćenja rječnika. Također dolazi do sve bolje komunikacije govorom  u smislu slušanja i razumijevanja govora odraslih u djetetu poznatoj i nepoznatoj situaciji, uporabe dijaloškog govora s drugom djecom i odraslima kao i uporabe monološkog govora (opisivanje, objašnjavanje nečeg doživljenog, zamišljenog, željenog).

Promišljali smo i isprobavali koja bundeva je teža, koliko ih možemo nositi u košarici i koja je veća/manja te tako razvijali krupnu motoriku ruku i trupa te započeli razvoj predmatematičkih vještina uočavajući veze i odnose među predmetima.

Jesen nam je donijela puno zanimljivih aktivnosti te je dječji interes za prirodnim materijalima bio velik. Kroz sve održane aktivnosti kod djece smo osvijestili što sve mogu, koliko mogu i kako su dobri u tome te jačali pozitivnu sliku o sebi. Međusobnom suradnjom i igrom djeca su jačala svoju sposobnost za uvažavanje drugih, čekanje na red, primjećivala svoje i tuđe emocije, a u svemu tome su ih bodrile, poticale i motivirale odgojiteljice koje su time kod djece stvorile osjećaj pripadanja, sigurnosti i privrženosti uvažavajući svaku emociju, potrebu i želju.

 

Članak pripremila odgojiteljica Ivona Brodarić