Aktivnosti senzorne integracije u mlađoj mješovitoj skupini

Aktivnosti kojima je prioritetna uloga stimulacija pojedinih osjetilnih sustava nazivamo aktivnostima senzorne integracije. Naime, mala djeca sve do sedme godine života oslanjaju se na senzorne informacije kad uče o svojoj okolini.

Senzorna igra stimulira dječja osjetila i važna je za kognitivno sazrijevanje djeteta, pomaže i u izgradnji neuronskih veza podržavajući kreativnost i učenje, razvoj fine i grube motorike, rješavanje problema, razvoj jezika i socijalnu interakciju. S pomoću senzorne igre, koja se još naziva i „messy play“ djeca istražuju i uče procesom senzorne integracije, u kojem s pomoću osjetila za kretanje (vid, sluh, dodir, njuh, okus), obrađuju osjetilne informacije.

Često djeca i samostalno izabiru igre koje stimuliraju pojedini osjet, a da mi odrasli to ni ne primjećujemo. Djeca to čine također na nesvjesnoj razini jer njihov mozak šalje impulse za izvođenjem pojedinih radnji koje su mu potrebne za daljnji razvoj (vrtnja, hodanje po lišću, igre vodom, umjetnim snijegom, mekanim kuglicama, drvenim grančicama...).

Evo i nekih ideja za senzorne aktivnosti:

-          odlazak u kupnju namirnica: ponudite djetetu različite vrste i teksture hrane koje ćete uzeti u ruke i pomirisati

-          gradnja tornjeva s kockicama, kartonskim čašama, kutijama, konzervama

-          skupljanje lišća, žireva, kamenčića

-          igra u parku: dizanje, penjanje, spuštanje na spravama za djecu

-          pjevanje i plesanje uz glazbu, dječje instrumente

-          puhanje balončića

-          igra sa šarenim pvc lopticama

Kako mi u mlađoj skupini „Ježići“ potičemo cjelokupan razvoj senzomotorne integracije pogledajte na fotografijama.

                                                                 Tekst pripremila       

                                                             Odgojiteljica Ana Lončar