Senzomotoričke aktivnosti u jaslicama
Period između 2. i 3. godine života vrijeme je intenzivnog emocionalnog i senzomotornog razvoja djeteta.
Kako djeca istražuju okolinu pomoću osjetila, potrebno je čim više poticati razvoj vidnog, slušnog, taktilnog, gustativnog i olfaktivnog modaliteta odnosno senzorne integracije.
Senzorna integracija je način na koji živčani sustav procesuira informacije pristigle u mozak u svrhu njihova korištenja, što znači da djecu treba što više izlagati podražajima koji će omogućiti pravilan razvoj osjeta vida, sluha, dodira, okusa i mirisa. Danas su djeca prečesto zakinuta za to zbog stalne, često i prekomjerne, dostupnosti ekrana.
U vrtiću razvoj senzorne integracije potičemo raznim aktivnostima, a u starijoj jasličkoj skupini Loptice dolazak jeseni potaknuo nas je na osmišljavanje istih. U suradnji s roditeljima sakupljali smo lišće, češere, plodine (orahe, žir, divlje kestene) i plodove (tikve, šipak, voće) te ih istraživali.
U slobodnoj igri djeca su baratala posudicama i plodinama, sortirala ih u tuljce, istraživala im površinu te se igrala lišćem (šuštanje, padanje).
Kako stimulacija osjetila utječe i na razvoj govora, imenovali smo okuse voća (slatko, kiselo, gorko), osjete dodira (glatko, hrapavo), zvukove (šuštanje, lupkanje, glasno, tiho), a sve je u pozadini praćeno umirujućom instrumentalnom glazbom, koju puštamo djeci i za vrijeme dnevnog odmora.
Taktilne aktivnosti proširili smo istraživanjem površina na taktilnoj ploči, pritiskanjem pucketavog papira, klizanjem prstićima kroz temperu na pucketavom papiru i igru tzv. mjesečevim pijeskom.
Potičite i vi, dragi roditelji, razvoj djetetovih osjetila boraveći što više u prirodi i istražujući je s djetetom jer jesen je kao stvorena za istraživanje svim osjetilima!
Pripremila: Mirjana Manjiček Zagorec, odgojiteljica