Nevidljiva kuća
Projekt
Naša mala knjižnica nastavljamo uz slikovnicu „Nevidljiva kuća“ autorice
Biljane Crvenkovske. Slikovnica govori o djevojčici Kali koja mora napustiti
svoj dom i kreće na dugo, strašno i iscrpljujuće putovanje. Slikovnica je
pomalo tužna, međutim poručuje nam da svatko od nas može pronaći mjesto na kojem
se osjeća sigurno i zaštićeno. Odgojiteljice srednje i starije odgojno-obrazovne skupine
osmislile su i provele s djecom niz aktivnosti vezane uz ovu priču. Djeca uz
slikovnicu upoznaju koja je razlika između kuće i doma te koji ih osjećaji vežu
uz dom i sigurnost. Djeca su uz pomoć
svojih odgojiteljica izradila plakate „Nevidljiva kuća“ i „Za djecu izbjeglice“
u kojima djeca iznose vlastita mišljenja o slikovnici, zajedništvu, pomaganju,
sigurnosti i podršci jedni drugima. Svoje aktivnosti su dokumentirali uz pomoć
crteža i izjava na plakatima. Odgojiteljice su pozicionirale plakate u pretprostore
skupina kako bi svi bili informirani o aktivnostima vezanima uz projekt i novu
slikovnicu te vidjeli kako djeca aktivno sudjeluju u projektu.
Od
kartona i bijele tempere djeca su izradila kuće i minijature štapnih lutaka
koje su im poslužile za dramatizacije, prepričavanje priče te razvoj
kompetencija na materinskom jeziku. Od različitog
neoblikovanog materijala (drvca, tuljci, stiropor, karton, vrećice..) izrađuju
neobične kuće s kojima su se upoznali izrađujući plakat s fotografijama
različitih vrsta građevina te putem dokumentarnih filmova. Veoma su ih
zainteresirali neboderi, kuće iglui na polarnim dijelovima Zemlje, kuće
izrađene od blata i indijanski šatori. Različite nastambe poslužile su djeci uz
figurice ljudi za samoorganiziranje raznih simboličkih igara putem kojih su
mogli preraditi vlastita iskustva i spoznaje o različitim narodima svijeta te
razvijati kvalitetne međusobne interakcije.
Kalino
putovanje djeca su zabilježila crtežima u obliku stripa, što im je poslužilo
kao sliko-priča uz koju su se mogli prisjetiti dijelova priče, događaja u priči
te tako lakše prepričati sve što su čuli dok su čitali slikovnicu.
Kao
poticaj za razvoj fine motorike, preciznosti i koncentracije djeci su ponuđene
različite grafomotoričke vježbe na temu kućica te drveni štapići u boji. Tim
aktivnostima djeca su uvježbavala i usavršavala svoju vizualnu i prostornu
percepciju, okulomotornu koordinaciju, finu motoriku, prepoznavala i imenovala
geometrijske likove, te razvijala svoje
matematičke kompetencije.
Putovanje
djece uz Kalinu priču završilo je našom posjetom i šetnjom do sigurnog i zaštićenog
mjesta za neku djecu - SOS Dječje selo Lekenik gdje smo mogli vidjeti sigurne
kuće u kojima žive naši prijatelji iz odgojno obrazovnih skupina.
Tekst
napisala odgojiteljica mentorica starije odgojno-obrazovne skupine Ivana
Pavišić