Kvalitetni
odnos između roditelja i odgojitelja, odnosno uspješno partnerstvo
podrazumijeva zadovoljavanje određenih čimbenika. Prema Ljubetić (2014)
čimbenici izgradnje zdravih odnosa obitelji i odgojno obrazovnih ustanova su:
povjerenje, poštovanje, kompetencija, obzirnost, integritet, osjetljivost i
ravnopravnost. Ako jedan čimbenik izostaje nemoguće je izgraditi kvalitetan
odnos između roditelja i odgojitelja. Prema Ljubetić (2014, str. 47-48) postoje
četiri čimbenika koji doprinose uspješnom partnerstvu, a to su dijete u fokusu,
konstruktivnost, jasnoća i konkretnost te kontinuitet. Čimbenik koji treba biti
zadovoljen jest stavljanje djeteta u fokus. Odgojitelji koji naglasak stavljaju
na dobrobit djeteta imaju dobre predispozicije za ostvarivanje kvalitetnog
partnerskog odnosa s roditeljima.
Roditelji
se mogu kao aktivan sudionik uključiti u
neposredan odgojno-obrazovni rad u skupini svog djeteta, tako su
odgojiteljice mlađe skupine Nevenka Brleković i Helena Rožić, pozvale gđu.
Jelić, Jakovljevu majku, ujedno i liječnicu. Gđa. Jelić rado se odazvala i na
„Svjetski dan srca“ djeci, kroz igru i aktivnosti, uz pomoć odgojitelja,
govorila o zdravlju, bolestima, zdravoj prehrani. Briga za zdravo srce počinje
od najranije dobi, i zato jako je važno govoriti o zdravom životu, pravilnoj
prehrani, tjelesnom vježbanju kako bi se kod djece poticala briga o svom
zdravlju.
Predstavila
je svoje zanimanje verbalnom interpretacijom u duhu ugodnog i opuštajućeg
ozračja.
Sadržaji
su birani prema interesima, potrebama i dječjim mogućnostima kako bi i sami
mogli istraživati. U tom duhu, odgojiteljice su zajedno s ravnopravnim
partnerom, gđom. Jelić, poticale razvoj igre stjecanjem što više novih
iskustava, zajedničkih dječjih doživljaja te omogućavali proradu emocionalnih
iskustava putem igre.
Odgojiteljice
su posjet iskoristile i za daljnji rad, jer je posjet kod djece izazvao
zanimanje za aktivnosti vezane uz zdravlje, zdravu prehranu, dijelove tijela i
slično. Djeca su se samoinicijativno igrala liječnika, pri čemu su
odgojiteljice odigrale veliku ulogu, prikupljajući materijale potrebne da bi se
takva simbolička igra i ostvarila.
Tekst
pripremila odgojiteljica u programu engleskog jezika Nataša Kadić