Korištenje situacijskih poticaja u odgojno - obrazovnom radu
Jedna od uloga
odgajatelja je u prepoznavanju potencijala i poticanju dječje igre i
stvaralaštva koja je ključna za njihov razvoj.
„Djeca se
svakodnevno susreću s brojnim izazovima i koriste mnoštvom različitih
strategija rješavanja problema i onda kad mi odrasli to uopće ne uočavamo“
(Slunjski, 2008: 93). Odgojitelji bi trebali nastojati otkriti probleme koji
zanimaju djecu te ih poticati na razmišljanje, isprobavanje raznih mogućnosti i
samostalno rješavanje tih problema, također trebaju podupirati spontano
započete istraživačke aktivnosti djece jer su upravo one najbolji pokazatelj
njihovih stvarnih interesa i razvojnih mogućnosti.
Fleksibilno smo
provodili dnevne aktivnosti u našoj sobi dnevnog boravka skupine s ranim
učenjem engleskog jezika. Dok smo vrijeme provodili u likovnoj aktivnosti jedan
dječak je postavio pitanje prijatelju gdje živi pingvin i je li tamo jako
hladno. Protom su djeca počela razgovarati o životinjama. Uskoro su gotovo sva
djeca iz skupine započela razgovor o tome gdje životinje žive, čime se hrane,
kako izgledaju,…Slušajući djecu, odgojiteljice su iskoristile situacijski
poticaj te djeci ponudile časopise, enciklopedije, mapu svijeta s životinjama,
pretraživali smo internet. Sve to pomoglo nam je u budućim aktivnostima vezanim
za život životinja u našoj okolini, a posebice sada kada dolazi zima. U
planiranju daljnjih aktivnosti djeca su odigrala glavnu ulogu jer su u
razgovoru spomenula kako moramo pomoći i ptičicama koje ostaju u našim
krajevima, osigurati im hranu, pa smo tako dogovorili da ćemo napraviti kućice
za ptičice u koje ćemo staviti razne sjemenke. Djeca od najranije dobi
istražuju svijet oko sebe, samostalno i nesmetano istražuju i uče. Razvijali smo
sposobnost donošenja samostalnih odluka, inicijativnost, razvoj socijalnih
kompetencija, pažnja, operativno mišljenje. Interes je bio velik, sva djeca su
se uključila u istraživanje, a nakon toga i u likovne aktivnosti. I dalje
osluškujući djecu i njihove potrebe, nastavljamo razgovarati i poticati djecu
na brigu o okolini.
Odgojiteljica u
programu engleskog jezika Nataša Kadić