Blatna kuhinja
Blatna kuhinja
Osluškujući
interese i ideje djece za simboličkim igrama na dvorištu, odgojiteljice srednje
odgojno-obrazovne skupine promišljale su kako nadograditi materijalno okruženje
za igru i učenje.
Djeca
su danima na dvorištu sakupljala plodove, lišće i grančice te ih miješala u
kanticama štapićima te tražila mjesto za kuhanje i simboličku igru kuhinje.
Odgojiteljice su zajedničkim promišljanjem došle do ideje da jednu staru dječju
kuhinju preoblikuju i osmisle novi simbolički kutić u prostoru dvorišta.
U
suradnji s roditeljima prikupile su različite materijale za igru kuhanja.
Zahvaljujući inicijativi i aktivnosti roditelja prikupile su niz različitih poticaja
kao što su tave, pekači, krpe, posude, kuhače, pregače i sve ono što im je
višak u domaćinstvu. Oni su s djecom sakupljali različite jesenske plodove,
donosili ih u vrtić te obogaćivali materijalno okruženje i tako aktivno
sudjelovali u odgojno obrazovnom procesu.
Novi
kutić kuhinje prema idejama djece nazvali su Blatna kuhinja. Djeca su bila oduševljena novim kutićem te su
uživali aktivno sudjelovati u njemu. Razvijali su svoju kreativnost i maštu, izmjenjivali
su ideje za kuhanje, osmišljavali različite igre, opipavali teksturu plodova,
istraživali njihov izgled, oblik i boju, imitirali poznate aktivnosti u kuhinji
koje su vidjeli u svojoj kući.
Kao
dodatni poticaj odgojiteljice su u dogovoru s djecom osmislile zanimljive
recepte za određena jela koja su u obliku fotografija postavile u kutić
kuhinje. Promatrajući fotografije recepata djeca su za određeno jelo trebala
koristiti i uvježbavati različite vještine. Razvijali su vizualnu percepciju,
matematičke kompetencije, kompetencije na materinskom jeziku, a prilikom
priprave jela razvijali su kvalitetne interakcije, međusobno su surađivali,
rješavali probleme i dogovarali se. U aktivnostima u Blatnoj kuhinji međusobno su razvijali svoj govor te bogatili
rječnik.
U
ovoj simboličkoj igri pridruživala su im se djeca iz drugih skupina te su se
zajedno družili i prerađivali svoja iskustva u suradničkoj igri. Kako je to
izgledalo možete vidjeti u galeriji slika.
Tekst
pripremila Ivana Pavišić, mag. praesc. educ., odgojitelj mentor u starijoj
skupini