Stručne
suradnice i odgojiteljice prisustvovale su vrlo zanimljivom
webinaru u kojem se govorilo o utjecaju ekrana na razvoj djece. Webinar je na
nas ostavio snažan dojam te osvijestio već poznatu činjenicu koliko mediji mogu
snažno utjecati na djecu. Svoje spoznaje i rezultate istraživanja prenijela nam
je mag.psih., stručna suradnica za razvoj i koordinaciju programa partnerske
udruge na projektu Centar Pričaj mi, a moderirala ga je Božena Vrgoč, ped.
voditeljica projekta i predsjednica udruge Institut za STEM edukaciju - STEM u
vrtiću.
Webinar je
nastao u sklopu europskog projekta STEM ZA SVE kojim se nastoji roditeljima i
odgajateljima prenijeti pozitivne i negativne strane korištenja ekrana. Cilj
webinara je naučiti kako kod djece razvijati digitalne kompetencije, kako doći
do informacija i željenog sadržaja i njima se služiti u valjane svrhe,
istraživati i učiti uz pomoć medija.
Predavačice ukazuju
na negativan utjecaj korištenja ekrana u ranoj dobi te potiču na što kraće
korištenje ekrana u predškolskoj dobi. Rezultati istraživanja pokazuju kako se
zbog korištenja ekrana kod djece javljaju poteškoće u kognitivnom
funkcioniranju, socio-emocionalnom razvoju te razvoju govora. Predavačice
ukazuju kako su ekrani (računala, tableti, televizori) oni koji mogu aktivno i
pasivno utjecati na cjelokupni razvoj djeteta. Danas se kod djece sve više
opaža nedostatak pažnje i koncentracije, smanjene sposobnosti regulacije
emocija te poremećaji spavanja koji su povezani s korištenjem ekrana u
najranijoj dobi.
Kao pozitivni
utjecaj medija (ekrana) naglašavaju se korištenje istih u različite
informativne i edukativne svrhe, vrijeme koje ćemo provesti s djecom u krugu
obitelji i zabaviti se. To mogu biti primjerice obiteljski filmovi,
dugometražni animirani filmovi ili pak dokumentarni filmovi prilikom kojih ćemo
razgovarati sa svojom djecom, komentirati, govoriti o osjećajima i
pozitivnim stranama likova, borbi protiv zla i slično.
No veliki
utjecaj, ulogu i odgovornost u
korištenju ekrana imaju roditelji. Oni su ti koji odlučuju kada i koliko će
dijete boraviti pred ekranom te pravila koja će uvesti u vezi istih. Ustrajanje
u dogovorenim pravilima i vremenu korištenja ekrana je značajan proces i
ogromna roditeljska uloga kako se ne bi narušilo funkcioniranje djeteta.
Želite li više
saznati o utjecaju medija na djecu pogledajte i vi ovaj zanimljiv webinar koji
se nalazi na poveznici https://www.youtube.com/watch?v=lEJw3E6SEHE.
Tekst priredila
Ivana Pavišić, mag.praesc.educ., odgojitelj mentor u starijoj skupini