Nevidljiva kuća

Projekt Naša mala knjižnica nastavljamo uz slikovnicu „Nevidljiva kuća“ autorice Biljane Crvenkovske. Slikovnica govori o djevojčici Kali koja mora napustiti svoj dom i kreće na dugo, strašno i iscrpljujuće putovanje. Slikovnica je pomalo tužna, međutim poručuje nam da svatko od nas može pronaći mjesto na kojem se osjeća sigurno i zaštićeno. Odgojiteljice srednje i starije odgojno-obrazovne skupine osmislile su i provele s djecom niz aktivnosti vezane uz ovu priču. Djeca uz slikovnicu upoznaju koja je razlika između kuće i doma te koji ih osjećaji vežu uz dom i sigurnost.  Djeca su uz pomoć svojih odgojiteljica izradila plakate „Nevidljiva kuća“ i „Za djecu izbjeglice“ u kojima djeca iznose vlastita mišljenja o slikovnici, zajedništvu, pomaganju, sigurnosti i podršci jedni drugima. Svoje aktivnosti su dokumentirali uz pomoć crteža i izjava na plakatima. Odgojiteljice su pozicionirale plakate u pretprostore skupina kako bi svi bili informirani o aktivnostima vezanima uz projekt i novu slikovnicu te vidjeli kako djeca aktivno sudjeluju u projektu.

Od kartona i bijele tempere djeca su izradila kuće i minijature štapnih lutaka koje su im poslužile za dramatizacije, prepričavanje priče te razvoj kompetencija na materinskom jeziku.  Od različitog neoblikovanog materijala (drvca, tuljci, stiropor, karton, vrećice..) izrađuju neobične kuće s kojima su se upoznali izrađujući plakat s fotografijama različitih vrsta građevina te putem dokumentarnih filmova. Veoma su ih zainteresirali neboderi, kuće iglui na polarnim dijelovima Zemlje, kuće izrađene od blata i indijanski šatori. Različite nastambe poslužile su djeci uz figurice ljudi za samoorganiziranje raznih simboličkih igara putem kojih su mogli preraditi vlastita iskustva i spoznaje o različitim narodima svijeta te razvijati kvalitetne međusobne interakcije.

Kalino putovanje djeca su zabilježila crtežima u obliku stripa, što im je poslužilo kao sliko-priča uz koju su se mogli prisjetiti dijelova priče, događaja u priči te tako lakše prepričati sve što su čuli dok su čitali slikovnicu.

Kao poticaj za razvoj fine motorike, preciznosti i koncentracije djeci su ponuđene različite grafomotoričke vježbe na temu kućica te drveni štapići u boji. Tim aktivnostima djeca su uvježbavala i usavršavala svoju vizualnu i prostornu percepciju, okulomotornu koordinaciju, finu motoriku, prepoznavala i imenovala geometrijske likove,  te razvijala svoje matematičke kompetencije.

Putovanje djece uz Kalinu priču završilo je našom posjetom i šetnjom do sigurnog i zaštićenog mjesta za neku djecu ­- SOS Dječje selo Lekenik gdje smo mogli vidjeti sigurne kuće u kojima žive naši prijatelji iz odgojno obrazovnih skupina.

Tekst napisala odgojiteljica mentorica starije odgojno-obrazovne skupine Ivana Pavišić